Ценноста на шахматните фигури е елементарен и съществен стратегически критерий. В партии на високо равнище материално преимущество само в една пешка може да се окаже решаващо. Енджините определят оценката на позицията с помощта на цифрово значение изразено в пешечни единици и винаги от гледна точка на белите.    Ценноста на фигурите се измерва както следва: Пешката-1.0, коня-3.0, офицера-3.0, топа-5.0, дамата-9.0, царят не се оценява. Знака (плюс) пред цифрите означава преимущество за белите, а знака (минус) преимущество за черните. Например: Ако програмата показва оценка на позицията (+1.30) - това означава че по мнението на енджина, превъзходството на белите е еквивалентно на (1.3) пешки. Ако белите действително имат пешка повече, то останалите (0.3) пешки ще бъдат в - резултат на позиционни съображения като: развитие на фигурите, подвижност, безопасност на царя, пешечна структура и т.н. Оценка на позицията (-3.00) ще означава че белите са загубили лека фигура, тъй като офицера, или коня са равни на примерно 3 пешки. Оценка на позицията (-3.69) означава че белите губят. Към цифрите като допълнение на оценката могат да се прилагат също така специални шахматни символи като: Примерно равенство (=), от (0 до 0,26) (+/=) - не голямо преимущество за белите,  , повече от (0,27 до 0,7) (+/-) - сериозно преимущество за белите,  повече от (0,7) (+-) - решаващо преимущество за белите. Аналогично за черните знака е минус.

Зареждане Добавяне-енджини Функции Горещи-клавиши Параметри Раздел-игра Тестване Хеш-памет Категория: Дебют. видовенаименования Принципи Подвижен-център Прибързаност взаимодействие Въздействие подриване Пространство Флангова-авантюра Темп Конкретна-ситуация Слабостите Профилактика Категория: Мителшпил. НасокиПодвижност Пробив контраатака Категория: Ендшпил. Закономерности Ценност Централизация Размяна Инициатива Пробив-в-ендшпила Опозиция Квадрата-на-пешката Ключови-полета Категория: По-брайловия-шах. Незрящите Правилник ФИДЕ Швейцарска-система Категория: winboard. Въведение стартиране-winboard Правила Клавишни-команди Контрола Настройки Тренировка звуци Присъждане Конфигуриране речник новото мач Позиция съхраняване Категория: Интернет. Регистриране присъединяване fics-команди Игра ICS-menu незавършени Партии-на-живо съобщения free-композиция канали Категория: Игрови-нива. Блиц Дълга-игра Рейтингова-игра С-разрядници Приятелска С-треньор Треньор-наблюдава Мачове Турнир Категория: База-данни. Меню-отвори Дебютна-книга.ctg Създаване-ctg Опции-книга.ctg Тест-Нанн Редактиране-коментиране Търсене Диаграма Эндшпилни-бази Категория: Тренировка. Дебютна-тренировка Тематична-тренировка Эндшпилна-тренировка Категория: Енджините. Инсталиране Менаджер uci-протокол Топ-енджини Категория: Анализ. Пълен-анализ Постоянен-анализ Сравнителен-анализ Задълбочен-анализ Безконечен-анализ Анализ-груби-грешки Автоигра Наблюдатели Категория: Самоучител. Дъска Подреждане нотация пешката коня офицера дамата топа Цел-на-играта>/a> Мат-кон-офицер Категория: Понятия. Понятия Категория: Прийоми. прикриванезавличанепромеждутъчен-ходотвличанеНеутрализиранесвръзка Категория: Уловки. Уловки Категория: Гамбит. ГамбитКонтра-гамбит Категория: Стратегия. Оценка-и-планПлан-в-ендшпила Категория: типови комбинации. Атака-по-h7-(h2) Категория: Пунктовете f7 (f2). Пунктовете-f7-(f2) Категория: Школата на Дворецки. Школата-на-Дворецки Категория: Анализирани партии. Анализирани-партии Категория: Мат в два хода. Мат-в-два-хода Категория: Мат в три хода. Мат-в-три-хода Категория: Етюди. ЕтюдиОтидете на началната страница