Хеш-таблицата (хеш-памет) е участък от паметта в която програмата съхранява междинните позиции и техните оценки в процеса на разчета на вариантите. Ако програмата се сблъска отново с една и съща позиция, тя може просто да вземе нейната оценка от хеш-таблицата вместо отново да я анализира. Хеш-паметта значително увеличава игровата сила на програмата. Това е особено важно за тактически силните енджини от типа на Fritz, Junior или Nimzo. Такива енджини разглеждат не по-малко от 500000 позиции в секунда и техните хеш-таблици се запомнят много бързо, след което търсенето се забавя. Не така стоят нещата при позиционно ориентираните енджини от типа на Hiarcs, които обработват по-малко позиции в секунда, техните хеш-таблици се запомнят по-бавно. При по-дълга контрола за да бъде анализа по-задълбочен, хеш-таблицата трябва да бъде с по-голям размер. За турнирна партия с средно време, около три минути на ход, е необходимо размера на хеш-таблицата да е по-голям от 250 байта. За обичайните блиц партии са достатъчни 64 байта. Някои енджини работят най-добре с хеш-таблици чиито размери се определят по степени: 16, 32, 64 мегабайта и т.н. Това означава че хеш-таблица с размер 64 мбайта, ще е много по-ценна от тази с размер 63 мбайта. Размера на хеш-таблицата (размера на паметта) може да се настройва от "меню-енджини-промяна на основния енджин". Някои технически бележки: Операционната система Windows използва неизползваната памет за вътрешни цели (например, кеширане на файлове и ускоряване на твърдия диск). Ако имате хеш-таблица с по-голям размер, операционната система освобождава желаната памет при първото стартиране на енджина, като тя презаписва съдържанието на твърдия диск, затваря файлове и т.н. Процеса понякога може да изисква неопределено време в течение на което твърдия диск ще работи постоянно. След като необходимата памет е осигурена, твърдия диск престава да проявява излишна активност, с изключение на краткото търсене в дебюта. Това също така важи и за следващите игри. Ако твърдия диск по време на игра работи постоянно, това означава че размера на хеш-паметта е твърде голям. Ако при стартиране на енджина не се наблюдава никаква активност от страна на твърдия диск, означава че указания от вас размер на хеш-таблицата е твърде малък. За да оптимизирате силата на енджина трябва да увеличите размера на хеш-паметта. Ако играете важна турнирна партия с голям размер на хеша, вие трябва да стартирате веднъж енджина за да освободи Windows необходимата памет.
Зареждане Добавяне-енджини Функции Горещи-клавиши Параметри Раздел-игра Фигурна-оценка Тестване Категория: Дебют. видовенаименования Принципи Подвижен-център Прибързаност взаимодействие Въздействие подриване Пространство Флангова-авантюра Темп Конкретна-ситуация Слабостите Профилактика Категория: Мителшпил. НасокиПодвижност Пробив контраатака Категория: Ендшпил. Закономерности Ценност Централизация Размяна Инициатива Пробив-в-ендшпила Опозиция Квадрата-на-пешката Ключови-полета Категория: По-брайловия-шах. Незрящите Правилник ФИДЕ Швейцарска-система Категория: winboard. Въведение стартиране-winboard Правила Клавишни-команди Контрола Настройки Тренировка звуци Присъждане Конфигуриране речник новото мач Позиция съхраняване Категория: Интернет. Регистриране присъединяване fics-команди Игра ICS-menu незавършени Партии-на-живо съобщения free-композиция канали Категория: Игрови-нива. Блиц Дълга-игра Рейтингова-игра С-разрядници Приятелска С-треньор Треньор-наблюдава Мачове Турнир Категория: База-данни. Меню-отвори Дебютна-книга.ctg Създаване-ctg Опции-книга.ctg Тест-Нанн Редактиране-коментиране Търсене Диаграма Эндшпилни-бази Категория: Тренировка. Дебютна-тренировка Тематична-тренировка Эндшпилна-тренировка Категория: Енджините. Инсталиране Менаджер uci-протокол Топ-енджини Категория: Анализ. Пълен-анализ Постоянен-анализ Сравнителен-анализ Задълбочен-анализ Безконечен-анализ Анализ-груби-грешки Автоигра Наблюдатели Категория: Самоучител. Дъска Подреждане нотация пешката коня офицера дамата топа Цел-на-играта>/a> Мат-кон-офицер Категория: Понятия. Понятия Категория: Прийоми. прикриванезавличанепромеждутъчен-ходотвличанеНеутрализиранесвръзка Категория: Уловки. Уловки Категория: Гамбит. ГамбитКонтра-гамбит Категория: Стратегия. Оценка-и-планПлан-в-ендшпила Категория: типови комбинации. Атака-по-h7-(h2) Категория: Пунктовете f7 (f2). Пунктовете-f7-(f2) Категория: Школата на Дворецки. Школата-на-Дворецки Категория: Анализирани партии. Анализирани-партии Категория: Мат в два хода. Мат-в-два-хода Категория: Мат в три хода. Мат-в-три-хода Категория: Етюди. ЕтюдиОтидете на началната страница