1.

1. e4 d5 2. exd5 Qxd5 3. Nc3 Qa5 4. d4 e5 5. dxe5 Bb4 6. Bd2 Nc6 7. a3 Nd4 8. axb4?

Допуска елементарна двуходовка.
Правилно беше - (8. bd3 qxe5+ 9. nge2 nxe2 10. qxe2 bxc3 11. bd2xc3 qxe2 12. kxe2 f6 13. rhe1 be6 14. kd2)

8. ... Qxa1 9. Qxa1 Nxc2+

2.

1. e4 d5 2. exd5 Nf6 3. d4 Nxd5 4. c4 Nb4

Смело решение.

5. Qa4+ N8c6 6. a3

(6. d5 bf5 7. dxc6[7. na3 b5 8. qb3 bxc4 9. bxc4 rb8 10 dxc6 nd3+ 11. bxd3 rxb3 12. bxf5, - с преимущество у белите.
Вместо 8. qb3, те могат да изберат, - 8. cxb5 qxd5 9. bxc6 qe4+ 10. kd1 rd8+ 11. bd2 rxd2+ 12. kxd2 qd4+ 13. ke1 nd3+ 14. bxd3 qxa4 -+]
7. ... Bc2 8. cxb7+ Bxa4 9. bxa8=Q Nc2+ 10. Ke2 Qxa8)

6. ... Na6 7. d5 Nc5 8. Qb5

Черните стремейки се към тази позиция поставят уловка.

8. ... e5

Не достига целта (8. ... b6 9. b4 a6 10. Qxc6+ Bd7 11. Qxa8 Qxa8 12. bxc5 bxc5 13. Be2), . белите имат достатъчна компенсация за дамата.

9. dxc6 b6 10. Be2

(10. be3 a6)

10. ... a6

(10. ... a5)

11. qb4 nd3+ 12. bxd3 bxb4

3.

1. e4 d5 2. exd5 Qxd5 3. Nc3 Qd8 4. d4 nc6

Този ход не се среща в теорията понеже води до изоставяне в развитието на черните. Това се отнася особено за офицера на “f8”, който остава извън игра до самия край. Тук се препоръчва (4. ... nf6)

5. Nf3

Белите могат веднага да прогонят коня на “c6” играейки, - (5. d5, връщайки го обратно на “b8”), но тяхната цел е да примамят черните да вържат коня им на “f3”.

5... Bg4

Трябваше да помислят за - (5. ... e6)

6. d5 ne5? Черните се хванаха на въдицата. Ако знаеха какви последици ги очакват, те щяха да разменят белия кон, - (6 ... Bxf3 7. gxf3 Nb8)

7. Nxe5!

Временна жертва на дама.

7. ... Bxd1 8. Bb5+ c6 9. dxc6 Be2

Не променя крайния резултат варианта: (9 ... a6 10. c7+ axb5 11. cxd8=Q+ Rxd8 12. Nxd1)

10. Kxe2

(10. Nxe2 Qa5+ 11. Nc3 O-O-O 12. cxb7+ Kxb7 13. Nxf7 e6 14. Nxh8 Qc7)

10... a6 11. c7+

Изглежда слабо (11. cxb7+ axb5 12. Nc6 Qb8 13. Nxb8 Rxb8), - с преимущество у белите.

11... axb5 12. cxd8=Q+ Rxd8 13. Nxb5 Rc8 14. Nc3 +-

Категория: Дебют. видовенаименования Принципи Подвижен-център Прибързаност взаимодействие Въздействие подриване Пространство Флангова-авантюра Темп Конкретна-ситуация Слабостите Профилактика Категория: Мителшпил. НасокиПодвижност Пробив контраатака Категория: Ендшпил. Закономерности Ценност Централизация Размяна Инициатива Пробив-в-ендшпила Опозиция Квадрата-на-пешката Ключови-полета Категория: По-брайловия-шах. Незрящите Правилник ФИДЕ Швейцарска-система Категория: winboard. Въведение стартиране-winboard Правила Клавишни-команди Контрола Настройки Тренировка звуци Присъждане Конфигуриране речник новото мач Позиция съхраняване Категория: Интернет. Регистриране присъединяване fics-команди Игра ICS-menu незавършени Партии-на-живо съобщения free-композиция канали Категория: Fritz. Зареждане Добавяне-енджини Функции Горещи-клавиши Параметри Раздел-игра Фигурна-оценка Тестване Хеш-памет Категория: Игрови-нива. Блиц Дълга-игра Рейтингова-игра С-разрядници Приятелска С-треньор Треньор-наблюдава Мачове Турнир Категория: База-данни. Меню-отвори Дебютна-книга.ctg Създаване-ctg Опции-книга.ctg Тест-Нанн Редактиране-коментиране Търсене Диаграма Эндшпилни-бази Категория: Тренировка. Дебютна-тренировка Тематична-тренировка Эндшпилна-тренировка Категория: Енджините. Инсталиране Менаджер uci-протокол Топ-енджини Категория: Анализ. Пълен-анализ Постоянен-анализ Сравнителен-анализ Задълбочен-анализ Безконечен-анализ Анализ-груби-грешки Автоигра Наблюдатели Категория: Самоучител. Дъска Подреждане нотация пешката коня офицера дамата топа Цел-на-играта>/a> Мат-кон-офицер Категория: Понятия. Понятия Категория: Прийоми. прикриванезавличанепромеждутъчен-ходотвличанеНеутрализиранесвръзка Категория: Гамбит. ГамбитКонтра-гамбит Категория: Стратегия. Оценка-и-планПлан-в-ендшпила Категория: типови комбинации. Атака-по-h7-(h2) Категория: Пунктовете f7 (f2). Пунктовете-f7-(f2) Категория: Школата на Дворецки. Школата-на-Дворецки Категория: Анализирани партии. Анализирани-партии Категория: Мат в два хода. Мат-в-два-хода Категория: Мат в три хода. Мат-в-три-хода Категория: Етюди. ЕтюдиОтидете на началната страница