1.

1. e4 e5 2. Bc4 Nf6 3. d4 exd4 4. Nf3 Nxe4 5. Qxd4

Освен че атакува коня, но държи под прицел противниковия цар.

5. ... Nd6

(5... Nf6, - Черните още можеха да се борят.)

6. O-O (+-) Nxc4

Води до последващи неприятности. Надеждно беше (6. ... qf6 7. re1+ be7 8. rxe7+ qxe7 9. qxg7 rf8)

7. Re1+ Be7 8. Qxg7 Rf8

Последен шанс за спасение беше, -(8. ... d6 9. qxh8+ kd7)

9. Bh6 d6

(9. ... Ne5, - Даже това не помага, - 10. Rxe5 d6 11. Qxf8+ Kd7 12. Qxf7)

10. Qxf8+ Kd7 11. qxf7 Nb6 12. Ne5+ dxe5 13. Rd1+ Kc6 14. Rxd8 Bxd8 15. Qe8+ Bd7 16. Qxd8

2.

1. e4 e5 2. Bc4 Nf6 3. d3 Bc5 4. Nc3 d6 5. f4 Bg4

Слабо е примамливото (5. ... ng4, - поради 6. f5. Примерни варианти: 6. ... nf2
{6. ... bf2+ 7. kf1 ne3+ 8. bxe3 bxe3 9. qh5 0-0 10. re1 bb6 11. nf3 h6 12. g4}
7. qh5 g6
Не помага {7. ... qd7 8. be6 qe7 9. nd5 g6 10. qh6 qd8 11. bg5}
8. qh6 nxh1 9. bg5 qd7 10. nd5)

6. Qd2

Разбира се, този ход не може да е добър който е извън дебютните правила, но белите поставят уловка, разчитайки на непрецизна игра от страна на противника. Нормално е да се развие коня на “f3”.

Nc6

Черните не са бдителни. Те развиват фигура, но не отчитат конкретната ситуация на дъската. Тук правилно беше (6. ... nh5, наказвайки белите за неточния им ход.

7. f5. Уловката се оправда постигайки целта, - пленяване на черния офицер на “g4”. Пешката на “f5” затвори пътя за връщане на офицера. Все още нищо не е решено. За да постигнат своята цел белите все пак трябва да играят точно.

7. ... nh5 8. g3

Не води до успех следния вариант: (8. qg5 qxg5 9. bxg5 na5 10. bb3 h6 11. bh4
{11. bd2 nxb3 12. axb3 g6 13. na4 bd4}
11. ... nf4 12. kf1 bxg1 13. rxg1 nxb3 14. axb3 g5 15. bf2 f6 16. h3 bh5 17. rh1 kd7 18. g3 bf3 19. rh2 nh5 20. be1 ng7)

8. ... nd4 9. qg2 g6 10. bb3 - и за черния офицер няма спасение.
на 10. h3 nxg3.

3.

1. e4 e5 2. Bc4 Nf6 3. d4 exd4 4. Nf3 d5 5. exd5 Nxd5 6. O-O

(6. Qxd4 Be6 7. O-O Nc6 8. Bb5 {8. Qd1 Bc5 9. Bg5 Qd7 10. Re1 O-O 11. Nbd2 h6 12. Bh4 Rae8 13. Ne4 Bb6 14. c3 Na5 15. Ne5 Qc8 16. Bxd5 Bxd5 17. Qxd5 Qf5 18. Nd2 g5 19. Bg3 Rd8 20. Qe4 Qe6 21. Nef3 Qxe4 22. Nxe4 f5. 1-0} 8... Qd7 9. Bxc6 Qxc6 10. c4 Nf6 11. b3 Bc5 12. Qh4 O-O-O 13. Bb2 h6 14. Bxf6 gxf6 15. Nc3 Rhg8 16. Qe4 Bh3 17. Ne1 Rde8 18. Qxc6 bxc6 19. Rd1 Rxe1 20. Rfxe1 Rxg2+. 1/2 {Medak,B (2255) -Dabo Peranic,R (2270) Djakovo 1994 г.) 6... Be7 7. Re1

Изпуска преимуществото после, - (7. Qxd4 Be6 {7... Nf6 8. Qxd8+ Bxd8 9. Re1+ Kf8 Слабо, - [9. ... be7 10. nc3 +-] 10. Ng5 Be7 11. Bf4 c6 12. Nxf7 Rg8 13. Nd6 Nbd7 14. Bxg8 Nxg8 15. Nc3 Nb6 16. Nce4 Nd5 17. Bg3 b5 18. a4 Nb4 19. Rec1 bxa4 20. Rxa4 a5 21. Nxc8 Rxc8 22. Rxa5. 1-0} 8. Bxd5 Bxd5 9. Qxg7 Bf6 10. Re1+ Be6 11.Qh6 Rg8 12. Qxh7 Rh8 13. Qd3 Qc8 14. Bg5 Bxb2 15. Nc3 Nc6 16. Rad1 Kf8 17. Nd4 Nxd4 18. Qxd4 Bxc3 19. Qxc3. 1-0 {Euwe,M-Rueb,A Netherlands 1925})

7... Nc6

(7... Nb6 8. Bd3)

8. Nxd4 O-O

Грешка която води до форсирана загуба. Черните можеха още да се борят след, - (8... Ndb4 9. Bg5 O-O 10. Bxe7 nxe7)

9. Bxd5 Qxd5 10. Nxc6

Важен промеждуточен ход.

10. ... Qxd1

Лошо. По-упорито беше (10. ... qxc6 11. rxe7 be6)

11. Nxe7+ Kh8 12. Rxd1. 1-0

Категория: Дебют. видовенаименования Принципи Подвижен-център Прибързаност взаимодействие Въздействие подриване Пространство Флангова-авантюра Темп Конкретна-ситуация Слабостите Профилактика Категория: Мителшпил. НасокиПодвижност Пробив контраатака Категория: Ендшпил. Закономерности Ценност Централизация Размяна Инициатива Пробив-в-ендшпила Опозиция Квадрата-на-пешката Ключови-полета Категория: По-брайловия-шах. Незрящите Правилник ФИДЕ Швейцарска-система Категория: winboard. Въведение стартиране-winboard Правила Клавишни-команди Контрола Настройки Тренировка звуци Присъждане Конфигуриране речник новото мач Позиция съхраняване Категория: Интернет. Регистриране присъединяване fics-команди Игра ICS-menu незавършени Партии-на-живо съобщения free-композиция канали Категория: Fritz. Зареждане Добавяне-енджини Функции Горещи-клавиши Параметри Раздел-игра Фигурна-оценка Тестване Хеш-памет Категория: Игрови-нива. Блиц Дълга-игра Рейтингова-игра С-разрядници Приятелска С-треньор Треньор-наблюдава Мачове Турнир Категория: База-данни. Меню-отвори Дебютна-книга.ctg Създаване-ctg Опции-книга.ctg Тест-Нанн Редактиране-коментиране Търсене Диаграма Эндшпилни-бази Категория: Тренировка. Дебютна-тренировка Тематична-тренировка Эндшпилна-тренировка Категория: Енджините. Инсталиране Менаджер uci-протокол Топ-енджини Категория: Анализ. Пълен-анализ Постоянен-анализ Сравнителен-анализ Задълбочен-анализ Безконечен-анализ Анализ-груби-грешки Автоигра Наблюдатели Категория: Самоучител. Дъска Подреждане нотация пешката коня офицера дамата топа Цел-на-играта>/a> Мат-кон-офицер Категория: Понятия. Понятия Категория: Прийоми. прикриванезавличанепромеждутъчен-ходотвличанеНеутрализиранесвръзка Категория: Гамбит. ГамбитКонтра-гамбит Категория: Стратегия. Оценка-и-планПлан-в-ендшпила Категория: типови комбинации. Атака-по-h7-(h2) Категория: Пунктовете f7 (f2). Пунктовете-f7-(f2) Категория: Школата на Дворецки. Школата-на-Дворецки Категория: Анализирани партии. Анализирани-партии Категория: Мат в два хода. Мат-в-два-хода Категория: Мат в три хода. Мат-в-три-хода Категория: Етюди. ЕтюдиОтидете на началната страница