За да анализираме конкретна позиция първо стартираме програмата. Чрез клавишната комбинация "control+e" създаваме дадената позиция местейки ходовете за бели и черни. След това чрез "control+a" стартираме режим - анализ. Появява се прозорец с анализа и неговите стойности. Трябва да се отбележи че не всеки енджин поддържа този режим, като например: "max" /fd="Fairy-Max" и  Ще получим съобщение че енджина не поддържа такъв режим. Този режим е аналогичен на режим - безкраен анализ при програмата fritz. Тук не е необходимо да се определя някакво време за анализа. Качеството на анализа зависи от дълбочината на разглеждане на вариантите от енджина в полу-ходове. Ако полуходовете са например, 16, означава че енджина вижда 8 хода напред. Ясно е че колкото повече са полу-ходовете, толкова е по-качествен е анализа. Тази стойност проверяваме с стрелките - нагоре-надолу. След тази стойност с стрелките на ляво-на дясно проверяваме моментната оценка на позицията. Когато стойността започва с знака (плюс), то позицията е по-добра за белите.Например, стойността е  +0.036, то белите имат незначително преимущество. Когато стойността нарастне над 1.00, може да се смята че белите имат преимущество равняващо се на пешка в повече. Колкото стойността е по-висока, то преимуществото нараства. И така, примерно При стойност +3.57, то позицията на белите може да се смята за спечелена, тъй като това преимущество се равнява примерно на една лека фигура.  При знак (минус) в началото на стойността, черните са по-добре и т.н. както при предните примери. Ако стойността показва, 0.00, това означава че позицията е равна. Останалите две стойности показват броя на вариантите които гледа енджина в секунда и за какво време е открил дадения вариант. Трябва да се знае че по време на анализа оценката и вариантите се променят постоянно, докато енджина не намери най-добрия за него вариант. Колкото повече време има компютъра за обмисляне на конкретна позиция, толкова по задълбочен е анализа (увеличават се полу-ходовете). И така за да направим следващ ход и да продължим анализа, е необходимо да натиснем два пъти клавиша "таб" за да стигнем до прозореца с дъската, а с още един "таб" се връщаме върху анализа и т-н. Моментния анализ можем да копираме по стандартния начин маркирайки всичко и поставим в текстов файл. Ако искаме изиграните от нас ходове да запазим в файл.pgn, то трябва да сме застанали в прозореца с дъската, след което натискаме "control+s". За да прекратим анализа натискаме "control+n" - нова игра. И накрая, ако намерите неточности допуснати от мен, не се колебайте да ми сигнализирате, също така и да ме допълвате.

Категория: Дебют. видовенаименования Принципи Подвижен-център Прибързаност взаимодействие Въздействие подриване Пространство Флангова-авантюра Темп Конкретна-ситуация Слабостите Профилактика Френска-за-черни Система-Цукерторт Категория: Мителшпил. НасокиПодвижност Пробив контраатака Сицилиански-мителшпил Категория: Ендшпил. Закономерности Ценност Централизация Размяна Инициатива Пробив-в-ендшпила Опозиция Квадрата-на-пешката Ключови-полета Категория: По-брайловия-шах. Незрящите Правилник ФИДЕ Швейцарска-система Категория: Интернет. Регистриране присъединяване fics-команди Игра ICS-menu незавършени Партии-на-живо съобщения free-композиция канали Категория: Fritz. Зареждане Добавяне-енджини Функции Горещи-клавиши Параметри Раздел-игра Фигурна-оценка Тестване Хеш-памет Категория: Игрови-нива. Блиц Дълга-игра Рейтингова-игра С-разрядници Приятелска С-треньор Треньор-наблюдава Мачове Турнир Категория: База-данни. Меню-отвори Дебютна-книга.ctg Създаване-ctg Опции-книга.ctg Тест-Нанн Редактиране-коментиране Търсене Диаграма Эндшпилни-бази Категория: Тренировка. Дебютна-тренировка Тематична-тренировка Эндшпилна-тренировка Категория: Енджините. Инсталиране Менаджер uci-протокол Топ-енджини Категория: Анализ. Пълен-анализ Постоянен-анализ Сравнителен-анализ Задълбочен-анализ Безконечен-анализ Анализ-груби-грешки Автоигра Наблюдатели Категория: Самоучител. Дъска Подреждане нотация пешката коня офицера дамата топа Цел-на-играта>/a> Мат-кон-офицер Категория: Понятия. Понятия Категория: Прийоми. прикриванезавличанепромеждутъчен-ходотвличанеНеутрализиранесвръзка Категория: Уловки. Уловки Категория: Гамбит. ГамбитКонтра-гамбит Категория: Стратегия. Оценка-и-планПлан-в-ендшпила Категория: типови комбинации. Жертва-на-h7-(h2)Жертва-на-h6-(h3)Жертва-на-g7-(g2)Жертва-на-f6-(f3)Жертва-на-f7-(f2)Жертва-на-g6-(g3)Атака-по-предпоследния-хоризонталМат-по-последния-хоризонтал Категория: Пунктовете f7 (f2). Пунктовете-f7-(f2) Категория: Школата на Дворецки. Школата-на-Дворецки Категория: Анализирани партии. Анализирани-партии Категория: Мат в два хода. Мат-в-два-хода Категория: Мат в три хода. Мат-в-три-хода Категория: Етюди. ЕтюдиОтидете на началната страница